תפריט

שיתוף, התייעצות ובקשת עזרה

שיתוף, התייעצות ובקשת עזרה. אין מטפל אדלרייני שלא משנן מילים אלה. גם אני מודע לכוחן ובמקרים רבים מסביר את חשיבותן להורים שבאים להדרכה.

מדובר בילד בכיתה ב' עם דיסלקציה קשה, שאינו מצליח לקרוא ולכתוב ומתקשה מאוד בבית הספר. הילד מתנגד ללמוד, שונא את בית הספר, מרגיש נחות מחבריו, פיתח תוקפנות ואלימות כלפי ילדים ומושהה לעיתים קרובות על רקע "אפס סובלנות לאלימות".

לאחר מספר מפגשי הדרכת הורים, הוריו של הילד ביקשו שאפגש איתו על מנת להכיר אותו מקרוב ולהתרשם ממצבו.

לאחר שיחה קצרה החלטתי לנסות להתייעץ עם הילד, כפי שאני מנחה את הוריו.

סיפרתי לו שאני צריך ללמוד למבחן תיאוריה בנהיגה, לאחר ששללו לי את הרישיון, ושאני מתקשה מאוד לשנן ולהבין את החומר. (זה סיפור נכון שקרה לפני 5 שנים). שאלתי אותו: מה אתה מציע לי? ממש קשה לי ואני לא יודע מה לעשות.

תשובתו הדהימה אותי. הוא הסתכל אלי במבט רציני ואמר לי כך:

"אתה חייב ללמוד, גם כשקשה לך. אין לך בררה. גם לי קשה ללמוד ואני לא אוהב את זה. אל תתייאש, לאט, לאט, כל פעם יהיה לך יותר קל…"

כמעט שפרצתי בבכי ורציתי כל כך לחבק אותו. התאפקתי ורק הוספתי: "תודה, תודה. אזכור את המילים שלך, ובמצבים קשים אדע שאסור להתייאש. עזרת לי מאוד."

ראיתי את פניו וידעתי שהשיטה הזו, להתייעץ, פועלת בעוצמה אדירה.

אחרי שבוע ההורים סיפרו לי שיותר קל לשבת איתו בבית, הוא פחות מתנגד.

אני למדתי המון ממקרה זה.

מאת גדי פייזר, נשוי +4, גר בכוכב יאיר. מטפל בפסיכודרמה, מנחה קבוצות , פסיכותרפיה בגישה אדלריאנית, ניסיון מיוחד בעבודה עם ילדים ומתבגרים, מדריך הורים והרצאות להורים. קליניקה פרטית בכפר סבא ובכוכב יאיר.

gadi