תפריט

בוגרים מספרים על המסלול

"אני רוצה להמליץ בחום על מסלול הפסיכותראפיה במכון אדלר. כבוגרת פסיכולוגיה קלינית – התוודעתי לגישות ותאוריות פסיכולוגיות רבות. שנים חיפשתי גישה פסיכולוגית – שתדבר אליי, שאוכל להזדהות עם עקרונותיה ובמקביל שתהיה מעשית ויעילה, עד שהכרתי את התאוריה האדלריאנית. הפסיכותראפיה האדלריאנית מהווה תאוריה שלמה, פרקטית ביותר, אופטימית – המאמינה ומתמקדת בכוחו של האדם לבחור לעשות שינוי, מלאה עידוד, מכבדת, ובעיקר – יעילה. צוות המרצים הוא מהמקצועיים ביותר והלימודים מעניינים ותורמים במיוחד.
מרשים לראות שוב ושוב איך ניתן לזהות בצורה כל כך מקיפה ומדויקת (בעיני המטפל והמטופל כאחד) ובזמן קצר יחסית את מקורות הסבל של המטופל, ואת הדרכים לסייע לו לשפר את איכות חייו".

מיכל רימלנד פסיכולוגית , מחזור 2

"למדתי כי העקרונות והערכים של התיאוריה האדלריאנית עולים בקנה אחד עם עקרונותיה של העבודה הסוציאלית. בית הספר וצוות המורים מקצועי ומנוסה, הסביבה הלימודית- אנושית, חמה ומקבלת והקורסים מעמיקים ומגוונים. שלוש שנות לימודיי בתוכנית תרמו להרחבה והעמקה של התשתית הערכית והמקצועית שלי, סייעו במיקוד ראייתי ואופני ההתערבות שלי בעבודה  במרחב הקוגניטיבי – רגשי והעשירו את 'ארגז הכלים' שלי כמטפל".

איציק שמר M.S.W  , המחזור 3

"הלימודים היו מאד מאתגרים מעניינים ורציניים. תרמו לחיי האישיים והמקצועיים .צוות המורים היה לעילא ולעילא.

כיום, כשנתיים מסיום הלימודים ועם השלמת שעות הטיפול, אני יכולה לומר שאני מאושרת שבחרתי במסלול הזה. למדתי הרבה מאד על התיאוריה, ועל החיים בכלל .אני ממשיכה לעבוד בעבודתי הציבורית ומטפלת במספר מטופלים  על פי הגישה האדלריאנית וחשה כי כולם מרוויחים מכך.. בנוסף, עושה את צעדי הראשונים לפתיחת קליניקה פרטית".

רונית איזנשטדט M.S.W  , מחזור 3

"…נחשפתי לעולם תוכן ייחודי ומרתק על חשיבה טיפולית על פי גישתו של אלפרד אדלר.

הלימודים העשירו באופן משמעותי את עולמי המקצועי והשפיעו עלי גם בתחום האישי, המשפחתי והזוגי ".

מיכל גפן M.S.W ,  מחזור 5

"…זו השקפת עולם המאפשרת לכל אדם להרגיש שהוא שייך, והוא חלק משמעותי וחשוב ברקמה האנושית כולה. להוויה כזו קוראים החוויה האדלריאנית, שבה יש מקום ליצירה, ליצירתיות וליוצר".

ליאת גולדשטיין, בוגרת מחזור 2

"…שילוב רציני של תיאוריה ומעשה; תוכנית מגוונת, מעשירה וברמה גבוהה, המשקפת שיקולי דעת מקצועיים מעמיקים. וצוות המרצים? אנשים בשיא כושרם המקצועי חולקים איתנו את סודות המקצוע מתוך מחויבות עמוקה, נתינה ומסירות…"

פרופ' גיסי שריג, בוגרת מחזור 1

"…מאז שהתחלתי את לימודיי במסלול, הנני חווה רווחה במישור האישי, במישור המקצועי- הקליניקה התרחבה מה שמאפשר לי לעזור, לתרום לזולת ואף לבוא על שכרי (תרתי משמע)."

חגית הואזר, בוגרת מחזור 1

"…ההכשרה מקנה לי יידע רחב על התיאוריה האדלריאנית וכלים טיפוליים ספציפיים לכל שלב ושלב בטיפול, ממקד אותי במטרה הטיפולית של המטופל וכך עוזר לי לעזור לו באופן אפקטיבי וישיר מה שאני אוהבת במיוחד זה שהגישה הטיפולית ככלל רואה את המטופל בגובה העיניים, כך שהמסע הטיפולי בין המטפל למטופל הוא מסע של שיתוף פעולה , כבוד הדדי ולמידה משותפת."

ענת כרמי, בוגרת מחזור 1

"כתלמידה שסיימה שנתיים לימודי פסיכותרפיה במכון והחלה במתן טיפול במסגרת הפרקטיקום אני מאמינה שהגישה האדלריינית מאפשרת לאדם להיות מודע למקורות החוסן הנפשי שלו וליכולתו להתמודד עם משימות ואתגרי החיים ואף לעשות שינוי. ובאופן אישי, אני מרגישה שהלימודים במכון הם הבית שלי."

אביבה דולב, סטודנטית במחזור 3

"בעת ראיון הקבלה שלי למכון אדלר, הדגשתי, בין היתר, את העובדה שהייתי מצטיינת בשני התארים שלי. נראה לי הגיוני להדגיש את הישגיי הלימודיים במהלך ראיון למוסד לימודי. למרבה הפתעתי זה לא הרשים את המראיינת. היא חייכה וציינה שאין זה חשוב במכון אדלר מכיוון שהאדם לא נמדד על סמך ציוניו. אני זוכרת שזה נראה לי מאוד מוזר, שהרי אם אני לא נמדדת על סמך ציוניי והישגיי, אז על סמך מה אני נמדדת?

במקום ציונים והישגים הובטחה לי חוויה לימודית ואישית, אותה לא מקבלים באקדמיה. זה לא קרה. סמסטר שלם ישבתי וחיכיתי לחוויה הזו, אך היא לא הגיעה. בסמסטר השני התחלתי להבין את מושג הבחירה עליו אדלר דיבר. רק אחרי שבחרתי לאפשר לעצמי להיפתח ולקחת חלק אקטיבי בתהליך, התחלתי לחוות את החוויה שהובטחה לי, חוויה שנמשכת עד היום.
מכל מרצה קיבלתי משהו שונה. תובנה, הארה, השראה, ידע. לראשונה, הבנתי את המשפט "מכל מלמדיי השכלתי". גיליתי שאני יכולה להשתמש בדמיון שלי לא כדי לברוח מהמציאות, אלא כדי ליצור אותה. במהלך הזמן הבנתי מדוע ערכי לא נמדד בציוניי או הישגיי. התובנה הזו הגיעה רק לאחר שאזרתי את האומץ להיות בלתי מושלמת."

דניאלה רוסו. סטודנטית במחזור 3