תפריט

בלוג הבוגרים

מדוע כל-כך חשוב לנו להיות צודקים?

מדוע כל-כך חשוב לנו להיות צודקים?

מדוע אנחנו כועסים על העובד שלא הגיע בזמן? למה אנחנו עוד רגע 'מתפוצצים' כשהנהג לידנו חותך נתיב? ואיך כל זה קשור לתחושת ה"ניצחון" הקטנטנה שמציפה אותנו כשאנחנו צודקים? מיכאל (שם בדוי) כועס כל פעם מחדש כשהוא נוהג. פעם כשמישהו צופר לו לנסוע למרות שהרמזור טרם התחלף לירוק, ופעם כשהוא מנסה להשתלב במסלול הנסיעה ונהגים חוסמים […]

מבט אישי על ימי העיון "שבילי הזיכרון והמוח" ו-"עולם העבודה – השלכות לטיפול"

מבט אישי על ימי העיון "שבילי הזיכרון והמוח" ו-"עולם העבודה – השלכות לטיפול"

על שולחן העבודה שלי נערמות מדי שבוע הזמנות לימי עיון מגוונים ומעניינים, ואני תמיד מתלבטת למה להקדיש את הזמן שלי, וכמה ממנו להקדיש להם. לעומת זאת, כשמגיעה לשולחן העבודה שלי הזמנה ליום עיון שביה"ס לפסיכותרפיה עורך – ועוד בנושא הזיכרונות המוקדמים – אני לא שואלת אם יש או אין לי זמן, אני פשוט עושה את […]

יחסי הגומלין בין יציבות ותנועה

יחסי הגומלין בין יציבות ותנועה

  אריאל בן ה-8 סובל ממחלת שרירים מתקדמת שמחייבת טיפולי פיזיותרפיה קבועים וביצוע תרגילים יומיומיים בבית כדי לשמור על מסת השריר ועל יכולות תפקודיות בסיסיות. הפגישה שלנו הפעם מתחילה ב 10 קפיצות פשוטות לחימום הגוף והאוירה. עבור אריאל, קפיצה במקום על שתי הרגליים, היא משימה מורכבת ומעייפת. אריאל, שלא פעם מאתגר אותי בהצעות שונות ומשונות […]

על מגוון תנועתי ואסטרטגיות לשייכות

על מגוון תנועתי ואסטרטגיות לשייכות

  דן בן שלוש. הוא כבר מזמן הולך באופן עצמאי, מתיישב על השטיח, ואפילו למד לטפס על כסא ולשבת. דן כבר עושה כל מה שעושים ילדים אחרים בני גילו. אבל דן ילד מיוחד. הוא אמנם יודע  ללכת אבל רק בבית או בגן כשהשטח פנוי וריק ממכשולים. מזמן למד לשבת, אבל רק בצורה אחת. הוא אפילו […]

תפיסה סובייקטיבית

תפיסה סובייקטיבית

לא מזמן קבעתי להיפגש עם חברה טובה בכניסה לחניון של בניין דירות. הגעתי ליעד והתקרבתי למחסום בכניסה לחניון. מצידו השמאלי של המחסום עמד אינטרקום ממנו ניתן היה לצלצל לשומר. על לוח האינטרקום נכתב בבירור: "לחץ על הכפתור לקרוא לשומר" ולידו כפתור פלסטיק גדול ובולט. לחצתי על הכפתור אך דבר לא קרה. לחצתי שוב, הפעם בחוזקה, […]

על תפיסה אנכית ואפקית

על תפיסה אנכית ואפקית

We are brothers and sisters, not competitors or rivals."— Henri Nouwen, Here and Now"  יאיר, בני הקטן בן השש, ואני משחקים מונופול. זה המשחק האהוב עליו. אנחנו משחקים והפעם הקוביות לצידו. יאיר צובר נכסים וממון ואצלי העניינים מזהירים פחות. הוא שם לב למצבי העגום ובסיבוב הבא מושיט לי כמה שטרות. "קחי אמא. את ענייה". אני […]

מחאת הקוטג'

מחאת הקוטג'

כמטפל וכמדריך הורים אני לא מפסיק להתפעל מהיצירתיות והתחכום של ילדים (וגם מבוגרים), כדי להרגיש תחושת ערך, מיוחדות ומשמעות. מדובר בילד בכור, בכיתה ד', שבהיותו בן 3, נולדו להוריו, שני אחים תאומים שכמובן גזלו ממנו את המקום המיוחד והיחיד במשפחה. באופן מפתיע, באחת מארוחות הערב המשפחתיות, בהיותו בן 6, אמר להוריו שהוא מפחד מקופסת הקוטג' […]

כישלון הוא תלוי פרשנות והקשר

כישלון הוא תלוי פרשנות והקשר

אני מבקרת עם ילדי בתערוכת אוריגאמי שנקראת "אוריגאמי באור", המציגה את יצירותיו הגיאומטריות, המחזוריות של אילן גריבי. אילן הוא גם המדריך העומד בפתח ומקדם את פני הבאים. אנחנו בוחנים את היצירות המוארות, הנראים כמו גופי תאורה יפהפיים, מתפעלים, מצלמים ואילן מלווה אותנו ומשיב ברצון ובנועם על כל שאלה. אני מתעניינת איך התוודע לעולם האוריגאמי והוא […]

שיתוף, התייעצות ובקשת עזרה

שיתוף, התייעצות ובקשת עזרה

שיתוף, התייעצות ובקשת עזרה. אין מטפל אדלרייני שלא משנן מילים אלה. גם אני מודע לכוחן ובמקרים רבים מסביר את חשיבותן להורים שבאים להדרכה. מדובר בילד בכיתה ב' עם דיסלקציה קשה, שאינו מצליח לקרוא ולכתוב ומתקשה מאוד בבית הספר. הילד מתנגד ללמוד, שונא את בית הספר, מרגיש נחות מחבריו, פיתח תוקפנות ואלימות כלפי ילדים ומושהה לעיתים […]

ציפיות גבוהות

ציפיות גבוהות

אני בשיעור פילאטיס והחלק האהוב עלי מגיע – מתיחות. הגוף שכוב על המזרן ואיבר אחר איבר מקבל את מנוחתו ונהנה מהגוף שהתחמם ומטווח התנועה שהתרחב. מותחים רגליים, ידיים ואחר כך מגיעים לפיתול עמוד השדרה. שוכבים על המזרן, רגליים בתשעים מעלות לכוון אחד, ראש לכוון ההפוך וידיים פרוסות לצדדים. ההנחיה של המדריכה היא לקרב את שתי […]